Usilujeme o to abychom přinášeli svým zákazníkům co nejaktuálnější IT produkty. Proto si tvoříme tradici, aby s každým novým rokem přišla i nová generace WebJET – s novými aktualizacemi, funkcionalitami, rozšířenějším prostředím, vyšší kapacitou a rychlostí interakce se systémem.

Aktuální verze WebJET
 
Konec životnosti aktuální verze (datum, kdy končí možnost zakoupení licence)
 
Konec platnosti standardní technické podpory (STP) k aktuální verzi (STP platí po dobu 12 měsíců od zakoupení)
2024 31. prosinec 2024 31. prosinec 2025

Vysvětlení a příklad

Vysvětlení

Aktuální verzi lze zakoupit pouze do data uvedeného v tabulce ve druhém sloupci (konec životnosti).  
Toto datum zároveň indikuje, že v daném měsíci byla vydána nová generace produktu (upgrade). Po tomto datu už bude možné zakoupit jen nejnovější generaci produktu.

Ke koupi každé verze produktu se automaticky váže i koupě standardní technické podpory (STP). Tato vám zaručuje právo na celoroční aktualizace (updates) a přechody na novou generaci produktu (upgrade).

STP je platná ještě po dobu 12 měsíců po ukončení prodeje dané verze produktu (po konci životnosti dané verze). To znamená, že pokud si zakoupíte verzi v kterýkoli den před skončením její životnosti, máte garantovanou STP k této verzi na celý následující rok.

Jednu verzi produktu tedy dokážeme podporovat po dobu celých dvou let, pokud ji obdržíte hned v měsíci, ve který vyšla.

Bez STP na prvních 12 měsíců nelze produkt zakoupit.

Příklad

Příklad:

Verzi 1.0 lze zakoupit od 1. ledna 2015 do 31. prosince 2015 → podpora k ní je platná až do 31. prosince 2016.

Během letošního roku jsou vydané aktualizace (updates) označovány 1.1, 1.2, 1.3 až 1.n.

Dne 8.2.2015 se rozhodnete zakoupit si dosud nejaktuálnější verzi WebJET (například 1.7) spolu s příslušející povinnou STP na 12 měsíců, čili do 8.2.2016. Do tohoto dne, budou verze i se všemi aktualizacemi podporovány v rámci zaplacené STP dle Všeobecných obchodních podmínek (VOP), resp. podle Smlouvy o dílo (pokud taková byla vyhotovena).

Do 7.2.2016 se však musíte rozhodnout co dál, protože po vypršení roční STP vám v případě jejího neprodloužení zanikne právo uplatňovat si updates nebo upgrades systému (aktualizace a přechody na novou generaci).

Tedy se vám naskytnou následující 3 možnosti:

  1. Prodloužení STP.  Předpokládejme, že jste v průběhu ledna 2016 požádali o upgrade na novou generaci 2.0, na kterou jste měli právo podle platné STP. Měsíc před skončením její platnosti vám zašleme zálohovou fakturu na uhrazení částky roční STP na následujících 12 měsíců dle našeho aktuálně platného ceníku. Uhrazením této zálohové faktury si u nás prodloužíte STP na dalších 12 měsíců a pokračujete ve své plavbě lodí s plně fungující a připravenou posádkou a vše pro vás platí jako dosud.
     
  2. Pokračování ve verzi bez STP.  Jak jsme zmínili výše, měsíc před skončením platnosti STP vám zašleme zálohovou fakturu na uhrazení poplatku za STP na dalších 12 měsíců. Vy se však můžete rozhodnout tuto fakturu neuhradit. Tedy budete pokračovat ve verzi, kterou aktuálně máte, bez prodloužení STP - více však:
    - nebudete mít verzi produktu podporovanou,
    - nebudete mít právo požádat o aktualizaci či přechod na novou generaci,
    - nebudete mít garanci správného fungování systému, pokud mu bude podléhat aktualizace a vy ji nebudete mít

    V případě, že byste se po 2 měsících nebo i letech fungování bez STP rozhodli, že na další období si ji nově zakoupíte a jednoduše si požádáte o upgrade systému, bude toto možné jen s povinným příplatkem 1,5 násobku částky za nehrazené roky (popřípadě měsíce či dny - záleží na tom, jak dlouho budete fungovat bez STP).
     
  3. Rozvázání spolupráce. Pokud se rozhodnete se používaný WebJET produkt nechat tak, že už ho více nechcete. Bohužel ukončí se naše spolupráce. Tato možnost je však nejméně pravděpodobná, že by si ji zákazníci vybrali, protože pokud se svou lodí jednou vydáte na plavbu, nepotopíte si ji přece sami někde uprostřed moře, jen abyste museli doplout na břeh a jít si koupit novou, abyste mohli vyplout na moře znovu.

Údaje o verzích a datech v tomto příkladu jsou pouze ilustrační, kvůli lepšímu porozumění - nejsou reálně platné.

 

Současně podporované předchozí verze

Předchozí verze WebJET Konec životnosti verze (datum, kdy končí možnost zakoupení licence)  Konec platnosti STP k dané verzi (12 měsíců od zakoupení)
2023 31. prosinec 2023 31. prosinec 2024

Vysvětlení a příklad

 

Vysvětlení

Tato tabulka nabízí přehled o těch verzích WebJETu, které jsou v současnosti podporovány. Samo o sobě je již nelze zakoupit, avšak STP k nim je nadále poskytována až do data uvedeného ve 3. sloupci této tabulky.

Během roku je tedy možné zakoupit vždy jen nejaktuálnější verzi daného produktu uvedenou v první tabulce. Podpora k ní se váže na celých následujících 12 měsíců od koupě.

Příklady

Dne 28. prosince 2015, tedy 3 dny před koncem životnosti dané verze produktu, se vaše společnost rozhodla pro koupi WebJET 1.19. Následně k 1. lednu 2016 byla vydána nová generace produktu WebJET 2.0. Nemusíte se bát žádných navíc poplatků za používání o jednu generaci nižšího produktu – tato verze WebJET 1.19, kterou máte zakoupenu, zůstává současně podporována po dobu dalších 12 měsíců, čili do 28. prosince 2016.

Po tomto datu však již nebude možné prodloužit STP k dané verzi produktu, máte tedy několik možností:

  1. Přechod na novou generaci. Kdykoli během roku 2016 máte v rámci platné STP právo na upgrade systému na novou generaci, kterou is podporou můžete využívat až do 28.12.2016, dokdy vám platí STP.
     
  2. Pokračování bez STP. Pokud jste si v systému neprovedli žádné aktualizace za celý rok a stále používáte verzi, kterou jste si prvotně zakoupili - WebJET 1.19 - můžete v používání této verze pokračovat i nadále, avšak více nemáte právo ani na update ani na upgrade systému a my negarantujeme jeho 100% funkčnost, ani jeho aplikací, jelikož neprošli potřebnou aktualizací, kterou na daný rok podporujeme.

    V případě, že byste se po 2 měsících nebo i letech fungování bez STP rozhodli, že na další období si ji nově zakoupíte a jednoduše si požádáte o upgrade systému, bude toto možné jen s povinným příplatkem 1,5 násobku částky za nehrazené roky ( popřípadě měsíce či dny - záleží na tom, jak dlouho budete fungovat bez STP).
     
  3. Rozvázání spolupráce. Pokud se rozhodnete se používaný WebJET produkt nechat tak, že už ho více nechcete. Bohužel ukončí se naše spolupráce. Tato možnost je však nejméně pravděpodobná, že by si ji zákazníci vybrali, protože pokud se svou lodí jednou vydáte na plavbu, nepotopíte si ji přece sami někde uprostřed moře, jen abyste museli doplout na břeh a jít si koupit novou, abyste mohli vyplout na moře znovu.

 

Časová osa produktů

Životnost WebJET produktů sestává ze tří fází:

  1. uvedení produktu do prodeje v průběhu ledna každého roku,
  2. konec životnosti produktu nejpozději do konce ledna prvního roku od jeho uvedení na trh,
  3. konec podpory produktu nejpozději do konce ledna druhého roku od jeho uvedení na trh,

Toto období je zobrazeno na obrázku níže v jedné úsečce znázorňující dva po sobě jdoucí kalendářní roky.

EOL (end of life) - konec životnosti produktu
EOS (end of support) - konec podpory produktu
​Uvedené údaje jsou ilustrační pro usnadnění představy životnosti produktu.

K první koupi aktuální verze produktu se automaticky váže i koupě standardní technické podpory (STP), která platí následujících 12 měsíců. V ceně této podpory jsou zahrnuty aktualizace (updates) systému, stejně jako přechody (upgrades) na novou generaci produktu. Po uplynutí této doby lze podporu prodloužit vždy o dalších 12 měsíců. V případě jejího neprodloužení zákazníkovy zaniká právo uplatňovat si další updates a upgrades.